Pagina's

Retranchement 2017

Retranchement - Cadzand

Voor de tweede week van de Paasvakantie hadden we een caravan gehuurd op de camping Cassandria Bad om met KK3 te genieten van het strand en een aantal avontuurlijke bezigheden in de omgeving te ontdekken.

We vertrbekken thuis met Lily thuis op en rijden naar Oma Hilde en Opa Piet om daar Hannah en Jasmine op te halen. Welgezind en zonder ruzie maken in de auto rijden we helemaal naar Nederland. Naar Retranchement nabij Cadzand. We kijken eerst eens naar onze caravan waar we 4 nachten blijven slapen.
Afbeeldingsresultaat voor camping cassandria bad

We mogen pas om 14.00 uur binnen dus rijden we direct naar het strand. Het is al warm weer. We kopen voor iedereen een echte schop voor op het strand en dan kan aan een eerste kunstwerk begonnen worden.

Het was snel 14.00 uur. Dus terug naar de camping om ons te installeren. Wauw 2 kinderkamers en aparte bedden. Kijk hoe mooi van binnen en praktisch!

Je kan hier ook lekker buiten spelen.

Op de tweede dag hoorden we al van ver de zee ons toeroepen: "Waar blijven jullie" We stormden dan ook de weg op de duin op. Eens boven schrokken we van de wind en bewonderden we het prachtige spel van het zeewater.

Lopen zo ver je maar wilde en genieten van de beweging.

Of stil aan de waterkant zeker 10 minuten mijmeren. Wat zou er allemaal door in Hannah's hoofd gegaan zijn?

Tijdens de middag hoorde een kleine lunch er bij. Poffertjes met suiker en ook met slagroom en vokke warme soep.

Calorieën terug afwerken. We lopen nog wat rond.

Ook Lily valt even stil en begint te mijmeren en Jasmine geniet van haar eerste zonnebad.

Golven komen en gaan. Joelen!!

's Avonds na het avondeten samen op één kamer en in één bed op de laptop een mooie film bekijken. Moeke, noch vokke mochten binnenkomen omdat het zo spannend was.

Eigenlijk was het toch wat koud en daarom reden we in de namiddag nog naar het subtropisch zwembad Sportoase in Knokke.

Afbeeldingsresultaat voor sportoase knokke

Woensdag reden we naar Breskens en staken daar met de catamaran Maxima over naar Vlissingen. Daar wachtte een fikse wandeling tot aan het Arsenaal. Je staat daar oog in oog met een heuse haai, kan je de roggen en haaien aaien en beleef je spannende piratenattracties.

Afbeeldingsresultaat voor Arsenaal Vlissingen

Er is daar ook een leuk piratentheater, maar er is ook het piratenhol en daar is het echt heel hard griezelen. Eén keer binnen gaan en 2 maanden nachtmerries. Hopelijk houden jullie je lunch van gebakken rupsen binnen.

Naast elkaar zitten we op stoelen en dan gaat de boot echt op de wilde zee varen. Ahooy!!  Ahooy!!

Eindelijk terug aan land schieten we met echte geweren en leren we al klauterend wat piraten allemaal moeten trotseren.

Afbeeldingsresultaat voor Arsenaal Vlissingen

De wandeling terug viel wat zwaar uit na al die inspanningen in het Arsenaal. Wat was het daar leuk hé en we hebben toch flink gestapt. Terug met de boot en met de auto terug naar de camping.

We gingen 's Avonds nog wat film kijken, maar na enkele minuten vielen we in slaap.

Plots was het al donderdag en vandaag was er een bezoek aan een slakkenkwekerij gepland. Slakken kweken om op te eten. Eih! In den Wijngaard noemde de kwekerij te Aardenburg.

We mochten eerst even naar een video kijken.

Daarna trokken we naar de overdekte kwekerij. Het leek wel zo'n lange tunnelserre.

Afbeeldingsresultaat voor slakkenkwekerij in den wijngaard

Dan de proeverij. Met hele lange tanden, maar toch wel lekker vinden.

Geef mij maar een krokske, zenne.

Het was daar wel heel mooi in de zaal.

Afbeeldingsresultaat voor slakkenkwekerij in den wijngaard

Veel succes verder voor het jonge koppel dat de zaak overnam!

Vandaar reden we naar Sluis om door de straten te wandelen en ook de vismarkt te bezoeken.

Op vrijdag moesten we al voor 10.00 uur de caravan proper achterlaten.

We stapten in de auto en reden naar ... Neen, nog niet naar huis. De verrassing was dat we nog eens langs park Harry Malter reden. Yeeeaaaahhhh!!!

Eigenlijk zijn we hier wel al goed thuis.

Nieuwe kuikens!

Circus blijft in het bloed van de Malter familie zitten.

Wie zijn die drie mooie kindjes daar. Lijken wel deugniet. "Moeder, kom ook eens kijken!"

Opstijgen.

Wanneer is het aan ons?

Olifantjes!

Laat me nu doen, want ik ga hier een zware job uitvoeren waar je hard moet bij nadenken om de machine te bedienen.

't Was toch weer een leuke week die we met KK3 mochten beleven, hé vokke.

Gewoonweg: F A N T A S T I S C H ! ! !